مبنا توسعه بازار

نگرش خلاقانه به کسب و کار

مشاوره مدیریت
اطلاعات تماس
  • آدرس :
  • تلفن :
  • تلفن همراه :
  • فکس :
  • وب سایت :
  • ایمیل :
  • کد پستی :
توضیحات
در دنیای امروز چرخه‏ی حیات کالاها به سبب تحولات سریع تکنولوژیکی بسیار کوتاه است؛ لیکن پژوهشگران از یکسو سعی دارند تا کاربردهای متنوع و متعددی را از طریق همگرایی تکنولوژیکی برای هریک از کالاها ایجاد کنند و از سوی دیگر در تمامی مراحل، با استفاده از تجربیات و دانش شرکت‏های تجاری ساز، میزان تقاضا و دوره‏ی ماندگاری کالای خود را در بازار افزایش دهند. با همین نگاه کلان به ترکیب صادراتی تعدادی از کشورهای دنیا -به ویژه کشورهای صنعتی و نوصنعتی- مشخص می‏شود که بیش از 30 تا 40 درصد اقلام صادراتی آن‏ها را فرآورده‏هایی تشکیل می‏دهد که حاصل تجاری شدن یافته‏های پژوهشی هستند: مراحل تجاری سازی یافته های پژوهشی 1- تولید ایده 2- ارزشیابی ایده تولید شده 3- توسعه ایده و بررسی کاربردی کردن آن 4- تحلیل تجاری کالا 5- تست پایلت و بازارسنجی 6- جنبه‏های فنی و اجرایی 7- تجاری شدن * شرکت مبنا توسعه بازار گذر از مسیر تجاری سازی، فرآیندی پیچیده، پرهزینه و زمانبر بوده و نیازمند خدمات متنوع است. به همین جهت، شرکت‏های فناور، دانش بنیان و صنعتی برای پیمودن این مسیر همواره با دشواری‏های زیادی روبرو هستند. از آنجا که تعدادی از این شرکت‏ها در پارک‏های علم و فناوری و مراکز رشد استقرار یافته‏اند، واضح است که حجم قابل توجهی از تقاضاها برای استفاده و بهره‏مندی از خدمات تجاری سازی در این مراکز وجود دارد؛ از این ‏روی، شرکت «مبنا توسعه بازار» پس از پذیرفته شدن در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دفتر مرکزی خود را در کنار شرکت‏های علم و فن‏آوری مستقر نموده است. شرکت «مبنا توسعه بازار»، با رویکردی علمی تجربی در جهت تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت‏ها اقدام به ارائه‏ی راهکارهای مربوطه نموده است؛ از دید این شرکت، خلاصه‏ی مراحل مبحث کلان تجاری سازی، شامل فرآیندها و خدمات متعدد مهندسی و مدیریتی به شرح زیر می‏باشد: - تحلیل فناوری و بازار - تحلیل پتنت، بررسی میزان نوآوری و قابلیت تجاری سازی - تهیه‏ی طرح توجیهی، مطالعه‏ی امکان سنجی و طرح کسب و کار - رصد فناوری و انتقال فناوری - ارائه‏ی مشاوره‏های فنی و تخصصی، مدیریتی، مالی و حسابداری، مدیریت تولید و حقوقی (امور بیمه‏ای، مالیاتی و قراردادها) - تبلیغات و بازاریابی (داخلی و بین المللی) - بازرگانی داخلی و خارجی و امور گمرکی از این روی و با توجه به موارد ذکر شده، شرکت «مبنا توسعه بازار»، خدمات تجاری سازی خود را با رویکرد مشاوره‏ای و اجرایی، به منظور پشتیبانی از شرکت‏های نوآور، دانش بنیان و صنعتی ارائه می‏دهد و با جدیت در این مسیر گام برخواهد داشت.
نظرات کاربران

لطفا به این کسب و کار امتیاز بدید و نظر خودتون رو درباره این کسب و کار بنویسید