جدیدترین اخبار >>> ساخت گسترده پارکینگ‌های مکانیزه در سراسر تهران از سال آینده



منتشر ‌شده ‌در ۱۳۹۰/۱۱/۰۳ ساعت ۰۵:۱۱     منبع خبر:
از سال آینده برای حل معضل پارکینگ، احداث پارکینگ‌های مکانیزه در پایتخت، به‌صورت گسترده آغاز خواهد شد.معاون شهرسازی شهرداری تهران با اعلام این خبر راه‌حل مشکل کمبود پارکینگ در تهران را افزایش پارکینگ‌های مکانیزه توصیف کرد.

معصومی با اشاره به مشکل جدی کمبود پارکینگ در مناطقی که بافت ریزدانه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر زمینه تامین پارکینگ در شعاع مشخصی از هر ملک در بافت ریزدانه فراهم شده است.
وی با اشاره به‌وجود یک پارکینگ مکانیزه در خیابان ایرانشهر تهران، عنوان کرد:‹ پارکینگ‌های مکانیزه شرایطی را فراهم می‌کند که در فضایی به وسعت 200 متر حدود 160 خودرو ساماندهی شود.›
به گفته معصومی، سرانه هزینه ساخت پارکینگ مکانیزه برای هر خودرو 20 میلیون تومان است.معاون شهرسازی شهردار تهران از تدوین ضوابط ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه خبر داد و افزود: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی معتقد است که هیچ ضابطه‌ای وجود ندارد که ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه توسط آن بررسی شود.



وی گفت: ‹با تدوین این ضوابط، شهرداری تهران زمینه توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در پایتخت را فراهم خواهد کرد و از سال آینده شاهد افزایش پارکینگ‌های مکانیزه خواهیم بود.›در تیرماه سال‌جاری نیز شهردار تهران هنگام بهره‌برداری از نخستین پارکینگ تمام مکانیزه تهران با اشاره به کمبود بیش از نیم میلیون محل پارک خودرو در پایتخت اعلام کرده بود: با احداث پارکینگ‌های مکانیزه با سطح اشغال کم تر و سرعت بیش تر و هزینه پایین‌تر می‌توان مشکل کمبود پارکینگ را حل کرد و قصد داریم این دانش فنی را به بخش خصوصی منتقل کنیم تا حتی در نزدیکی مجتمع‌های مسکونی و تجاری که کمبود پارکینگ دارند و در محدوده محلات این گونه پارکینگ‌ها ساخته شود و جبران کمبود پارکینگ را داشته باشیم.



ابلاغ طرح تفصیلی پایتخت تا پایان سال



معاون شهرسازی شهرداری تهران، با بیان این که طرح تفصیلی شهر تهران تا پایان سال تصویب و ابلاغ می‌شود، گفت:‹ مقاومتی برای اجرای این طرح در بدنه نیست.›معصومی در گفت‌‌و‌گو با فارس درخصوص آخرین وضعیت طرح تفصیلی تهران اظهار داشت:‹ حدود 10 جلسه در کمیسیون ماده 5 در این زمینه بحث و بررسی صورت گرفته است.›معاون شهرسازی شهرداری تهران، با تأکید بر این موضوع که طرح تفصیلی یک پلاک نیست که در یک جلسه درباره آن تصمیم‌گیری شود گفت: ‹طرح تفصیلی 900 هزار پلاک است لذا بررسی این طرح زمان‌بر است و نیازمند جلسات متعدد است.›